2 maanden in Engeland - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Jolanda Boer - WaarBenJij.nu 2 maanden in Engeland - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Jolanda Boer - WaarBenJij.nu

2 maanden in Engeland

Door: Jolanda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

14 Oktober 2017 | Verenigd Koninkrijk, Preston

Pff, ik heb een drukke week achter de rug. Afgelopen maandag waren er 3 docenten van mij op bezoek. Ik moet zeggen dat het toch wel weer even fijn was om Nederlands te praten. Samen hebben we een gesprek gehad met mijn stagebegeleider en de uitkomst van dat gesprek was dat het heel goed gaat op mijn stage en dat ze heel blij met mij zijn. Super fijn om te horen natuurlijk. Want naast het feit dat het goed gaat, is het ook nog eens een hele leuke stage met een heel mooi doel. Namelijk stropers van een van de hertensoorten hier in Engeland voor het gerecht te brengen. Later die middag zijn we een hapje gaan eten en hebben we een drankje gedaan in de lokale studentenbar. We wilden eerst naar een andere bar gaan maar die was vergeten om hun dranklicentie te verlengen… Maar toch een hele gezellige namiddag gehad. Toen ik thuis kwam, zaten mijn huisgenoten allemaal in de woonkamer want er was een probleem met de elektriciteit. Op het moment dat je de kookplaat aanzette, gingen alle lichten uit. Dus die avond zijn we naar een bar gegaan en hebben we meegedaan aan een quiz. Het was wel jammer dat de jongens niet meegingen maar de meiden hebben het heel gezellig gehad.
Toen de elektricien kwam bleek dat de kookplaat kapot is en dat die vervangen moet worden. Dit gaat komende maandag (16 oktober) gebeuren. Maar tot die tijd zitten we zonder kookplaat. Dus ik ben afgelopen donderdag samen met Gabby (Litouws meisje) naar een andere bar gegaan en heb daar weer meegedaan met een quiz. Ze zijn er wel gek van, die pub quizzen. Ook weer een hele gezellige avond gehad al konden wij niet zo heel veel vragen goed beantwoorden. Heel veel Britse kennis en ik dacht dat die van mij wel aardig was. Gisteren hebben Gabby en ik wat eten besteld en een filmpje gekeken. Wij kunnen het wel erg goed met elkaar vinden.
Sinds een paar weken ben ik lid van de Tennis society. We komen samen op maandagavond en spelen dan wat potjes tennis of rond de tafel of iets dergelijks. Jammer genoeg geen tennis lessen maar dit is ook wel leuk. Ook hebben ze zogenoemde ‘socials’ waarbij we dan samen komen in de lokale studentenbar en een drankje doen. Ik kan jammer genoeg niet meedoen met hun competitie omdat die altijd op woensdag is. Dan nemen ze het op tegen andere universiteiten. Dat ik niet mee kan doen vinden de voorzitters wel jammer want ze wilden graag een vrouwenteam opzetten. Jammer maar helaas.
Ik zit nu 2 maanden in Engeland en ik moet zeggen dat ik NL toch wel een beetje mis. De fietspaden bijvoorbeeld. Als ze hier fietspaden hebben, dan eindigen ze op de stoep waar je moet afstappen. En de hoeveelheid sport die je in NL kan zien en dan met name hockey. Hier gaat het voornamelijk over voetbal en laat dat nou net niet een van mijn favoriete sporten zijn. Daarom was ik wel blij dat afgelopen weekend weer Euro Hockey League was. Qua eten is het niet heel slecht hier maar soms mis ik wel die heel typisch Nederlandse dingetjes. Ik ben een keer naar Morrisons geweest en daar hadden ze pannenkoeken die uit Nederland kwamen. Die heb ik toen dus uiteraard meegenomen maar ze hebben hier geen stroop of poedersuiker. Of poffertjes, die zijn toch ook wel heel erg lekker. En ik weet dat de pepernoten weer in de winkels liggen. Rond deze tijd heb ik altijd een zak met chocoladepepernoten in huis. Dus mochten er zich zwarte pietjes onder mijn lezers bevinden, een verassing in de post zou ik helemaal niet erg vinden. (hint, hint)
Dit was het weer voor nu, tot de volgende blog!

Liefs Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Preston

Jolanda

Dit is de weblog van Jolanda de Boer en Veerle Schouten om het thuisfront op de hoogte te houden van alle avonturen in Engeland tijdens onze stage.

Actief sinds 01 Aug. 2017
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 7131

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 28 Januari 2018

Stage in Preston, Engeland

Landen bezocht: