De eerste weken - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Jolanda Boer - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Jolanda Boer - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Jolanda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Preston

Na een week stage te hebben gelopen is het tijd voor een nieuwe blog. Op maandag was het dan zover. Onze eerste stagedag. We werden rond half 10 verwacht in het kantoor van de begeleider van Jolanda. Daar hebben we ook de begeleider van Veerle ontmoet. Gedurende de week hebben we een aantal experimenten gedaan op het lab. De een ging beter dan de ander. Maar hier zullen we vanzelf wel beter in worden. We hebben een aantal mensen ontmoet die ook op de uni werken. Aardige mensen die we altijd vragen kunnen stellen. Jammer genoeg blijft niet iedereen gedurende onze periode die we hier zijn. Vorig weekend hebben we een park bij ons in de buurt bezocht. Naast het feit dat het heel mooi weer was, is het park zelf ook heel erg mooi. Grote grasvelden waar veel gezinnen spelen en honden achter ballen aanrennen en ook een Japanse tuin. Bijgevoegd zijn een aantal foto's van die Japanse tuin. In dat park zijn ook enkele van de weinige fietspaden die we hier in Preston gezien hebben. Alleen wel jammer van de grote heuvels die je soms op moet fietsen. Dat werd ons soms te veel waardoor we stil kwamen te staan midden op zo'n heuvel. Tijdens het fietsen hebben we wel gemerkt dat nog best veel mensen on aan staan te staren. We zijn blijkbaar nogal een curiosa met onze Nederlandse fietsen.

Dan het minder goede nieuws. Gedurende de tijd dat we hier in Engeland waren, heeft Veerle heel veel last gehad van heimwee. Dit is helaas tijdens de stage niet minder geworden. En op een gegeven moment werd het te veel. Hierdoor heeft Veerle besloten om naar huis te gaan en niet meer terug te komen. Dit is natuurlijk ontzettend jammer maar de negatieve gevoelens waren te veel voor haar. Ze heeft het geprobeerd door veel afleiding te zoeken maar het ging gewoon niet. Komende woensdag gaat ze weer terug. Gelukkig kan ze in Nederland nog aansluiten bij een minor waardoor ze geen studievertraging op gaat lopen. En volgend jaar gaat ze opnieuw proberen om stage te lopen maar dan in Nederland.

Dat betekent dus dat vanaf komende woensdag, Jolanda alleen in Engeland zit. De komende blogs zullen dan ook alleen over de avonturen van Jolanda gaan.

Liefs Jolanda en Veerle

• 19 Augustus 2017 - 12:35

Renee:

Minder leuk nieuws om te horen! Succes Jolanda verder in Engeland en Veerle in NL!