3 maanden in Engeland - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Jolanda Boer - WaarBenJij.nu 3 maanden in Engeland - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Jolanda Boer - WaarBenJij.nu

3 maanden in Engeland

Door: Jolanda de Boer

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

05 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Preston

Het is weer eens tijd voor een nieuwe blog. Deze zal niet zo heel lang zijn aangezien er niet heel veel gebeurt is. De afgelopen weken waren lekker rustig. Daar was ik wel een beetje aan toe. Op stage gaat het nog steeds heel erg goed. En ik heb een maatje om Nederlands mee te praten! Mijn begeleider geeft een vak aan Master studenten waaronder een Nederlandse. Haar naam is Charlotte en we hebben al een drankje gedaan in de lokale studentenbar. Ik hoef het Nederlands praten niet te missen dus. Ik zie haar af en toe op het lab en dan praten we eventjes. Vaak half Nederlands en half Engels. Dat is wel grappig.

Afgelopen week was het Halloween en vandaag is het Bofire night. Dat stamt uit de 17de eeuw toen Guy Fawkes probeerde om King James te vermoorden met een explosie. En dat wordt hier elk jaar gevierd. Ik vind dat wel een beetje vreemd, de aanslag op de koning vieren. Zoals Obelix al zei, rare jongens die Britten. Maar goed dit zorgt wel voor wat leuk vuurwerk. Gisteren was er ook al te zien en horen. Maar vanavond zal er wel meer vuurwerk zijn. Van Halloween heb ik gelukkig niet zo veel gemerkt. Er zijn geen kinderen bij ons aan de deur geweest om te Trick en Treaten.

Al die vieringen hier, dan mis ik Sinterklaas wel een beetje hoor. Daarom vond ik het extra leuk dat Zwarte Piet en Sinterklaas uit Enschede en Eindhoven mij wat lekkers hebben opgestuurd. Compleet met gedichtje. Ik moet zeggen dat ik wel een traantje heb weggepinkt hoor. Dus ik kan niet wachten tot Kerst want dan kom ik weer terug naar NL. Maar eerst komt Evelina langs! Ik kan niet wachten!

Liefs Jolanda

P.s. Terwijl ik deze blog aan het tikken ben, zit ik lekker de chocoladepepernoten te snoepen. Meer is altijd welkom! Adres is op te vragen via mijn ouders en Veerle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Preston

Jolanda

Dit is de weblog van Jolanda de Boer en Veerle Schouten om het thuisfront op de hoogte te houden van alle avonturen in Engeland tijdens onze stage.

Actief sinds 01 Aug. 2017
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 7135

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 28 Januari 2018

Stage in Preston, Engeland

Landen bezocht: